Bun venit pe Forumul Andrei

Daca vezi aceasta pagina inseamna ca nu ai cont sau nu esti logat.
Daca doresti doar sa vizualizezi forumul poti apasa pe "x-ul" din dreapta si acesta imagine nu va mai fi afisata.

Pentru o vizualizare cat mai buna a acestui forum recomandam
8
Va uram o zi buna in continuare si o navigare cat mai placuta pe acest forum !


   
AcasaSustineFAQInregistrareConectareCautareCalendar
Twitter



Tatuajele temporare cu "henna neagră" pot provoca reacții alergice grave

Navigare :: Informatii pe domenii :: Informatii utile :: Sanatate
AutorMesaj
 nick
avatar
Rang: Administrator


MesajSubiect: Tatuajele temporare cu "henna neagră" pot provoca reacții alergice grave Sam Aug 21, 2010 10:47 pm  
Persoanele care se tatuează cu "henna neagră" pot suferii alergii grave, din cauza coloranților adăugați plantei, în unele cazuri reacțiile pot fi violente, fiind necesară intervenția medicală de urgență sau chiar spitalizarea, atenționează specialiștii din Ministerul Sănătății (MS).



Reacțiile alergice grave pot apărea din cauza coloranților adăugați plantei de henna, care dau culoarea neagră. Simptomele apar după câteva zile și se manifestă prin mâncărimi, roșeață, pete, pustule sau chiar decolorarea permanentă a pielii și cicatrici, se arată într-un comunicat de miercuri al Ministerului Sănătății.

Potrivit medicilor specialiști din MS, persoanele care utilizează produsul "henna neagră" pot dobândi o sensibilitate permanentă la această substanță și pot dezvolta dermatită de contact alergică. În aceste cazuri, reacțiile pot fi violente, câteodată necesitând intervenție medicală de urgență și chiar spitalizare.

Medicii spun că aceste efecte se pot limita la zona tatuajului, la zona din apropierea acestuia sau se pot răspândi pe tot corpul. De aceea, orice persoană care prezintă o reacție de iritare sau cu apariție de pustule la o pată neagră de pe corp trebuie să meargă imediat la medic și să spună dacă i s-a aplicat pe piele un tatuaj cu "henna neagră".

"Trebuie reținut că sensibilitatea și poli-sensibilitatea sunt procese ireversibile și determină vulnerabilitatea organismului pentru toată viața", au precizat medicii specialiști.

Începând cu anul 2008, Ministerul Sănătății a avertizat populația cu privire la posibilitatea apariției unor reacții adverse după utilizarea tatuajelor cu "henna neagră".

Comisia Europeană și statele Uniunii Europene au avertizat asupra riscurilor aplicării de tatuaje temporare cu "henna neagră" și despre dificultatea de a controla circuitele de distribuire a produselor și locurile în care se aplică tatuajele.

Tatuajele cu "henna neagră" se practică în România, ca și în Europa, mai ales în timpul verii.

Specialiștii susțin că artiștii care le practică migrează de la un eveniment în aer liber la altul, în special în zonele frecventate de turiști. Tatuajele temporare cu "henna neagră" sunt cel mai frecvent oferite turiștilor, adolescenților, tinerilor, celor aflați pe plaje, în stațiuni sau la târguri și sunt foarte populare, deoarece culoarea neagră place mai mult decât nuanța naturală a plantei henna.

Deoarece reacția alergică sub formă de pustule apare la 3-12 zile de la aplicare, majoritatea turiștilor pleacă și nu revin în locul respectiv pentru a demonstra efectele tatuajelor cu "henna neagră".

"Există astfel situații în care artiștii continuă să afecteze alți oameni, neconștientizând efectele grave pe care le provoacă. Având în vedere sezonalitatea fenomenului, Ministerul Sănătății din România continuă, alături de alte state europene, această campanie și trage un semnal de alarmă asupra riscurilor la care se supun cei care utilizează tatuajele temporare cu henna neagră", a conchis sursa citată.

Sursa: Mediafax

*Scrie romaneste
*Sterg mesajele inutile sau scrise cu CAPS
*Nu fa spam
*Linkurile relevante în context sunt binevenite.

Transferul se face din contul dumnevoastra de Paypal




Copyright © 2008-2014 Forumul Andrei. Toate drepturile rezervate. Termeni si conditii
Aspect creat si codat de Alexandru Miron & Nick

.